Najponyizsenyejsa instanczija

Jonáš Záborský

Najponyizsenyejsa instanczija
szlavnej opcze Zsupcsanszkej
stranyiva preczaranya szvojeho plyebana
roku 1863
.

Ekszcellentni pan biszkup
akoszto oczecz a pasztir nas najlaszkavejszi
ponyizsenye nohiruki boskavame.

Znaice to czali svet zse panboch na nyebi lyem na to aby ruczacz peruni do keho selak pokazse
cziszar vof vidnyu lyem na to aby plyebanoch posilacz a vihanyac
ta mi veru sami se uradzelyi czala obecz zse nyebudzeme czerpacz toho plyebana
czo nam tutak poszlalyi ako mi us ot dvaczet rokoch voszem plyebanof viruczelyi t
a i tehoto viruczime a ponyizsenye nohiruki boskavame abi nam ho przeczeracz racselyi
bo tento us fezalye nyedobri a mi ho na zsaden szpuosob nyehczeme
bo nam nadava do pijakoch a korhelyoch na kazni a mi preczaj sztateczni lyudze
i szidzi nasz vizveczu a plyeban nyehaj szebe prebaci bo mi jeho reverendu nyeprepilyi
a nyehaj se u nasz nyezaklada bo u nasz zsaden plyeban esczik nyeumar anyi vun nyeumre
a tak pitame ponyizsenye aby nasz viszlisec racselyi
bo mi us i oldomas na noveho plyebana vof dome ruchtarszkom vipilyi
a dojszcz nam zsaly zse veczej preczifko nyeho nyezname iba to,
komuzse hudobni czlovek roszkaze kedy nye szvojemu pszovi, plyebanovi a organisztovi
a na to se potpiszujeme czala obecz i siczi obivaczelye szlavneho valalu Zsupczanszkeho
i peczecz valalyku na to davame, abi nam plyebana precseracz
i krisziki na to czehame czala obecz kegy sa bida tocsi nyehaj se tocsi czala neznaicze psati

x.